Geen gelovige meer in huis….

Zoon is over twee nachtjes slapen ook acht jaar, het gaat snel.
Net klom hij op bed en begon uit het niets over “sinterklaas”, en over dat er kinderen zijn die zeggen dat hij niet “bestaat”
Ik heb deze kans aangepakt, en stelde hem vragen, zijn gezicht veranderde en maakte plaats voor een zenuwachtig gegiechel, daarna was het allereerste wat hij tegen mij zei;”mam, wat kan jij slordig schrijven!”.
Ik moest graven in mijn herinneringen, omdat ik tot nu toe, elk jaar weer “sinterklaas”, in een andere “mantel” heb verwerkt….
Cadeaus verstopt door heel mijn huis….een ” liefdesbrief” van Piet aan mijzelf!….een zak met verrassingen voor de deur….een inpak Piet die alle spullen had laten liggen…zwarte vingerafdrukken op mijn deurposten en ga zo maar door…uiteindelijk herinner ik me de slordig schrijf Piet….alle letters door elkaar op de pakjes….ik glimlach. Hij ook!

Langzaam ontstaat er een lichtelijk paniek in mijn hoofd….want ik realiseer me dat dit “het” was…ik vind het erg jammer, en het raakt me meer dan ik wil…nodig, om je kinderen te laten groeien maar geen “gelovige” meer in huis voelt leeg.  Ik betrap mezelf erop dat ik nu al “nieuwe plannen” maak…Sinterklaasfeest blijft…weer in een nieuwe “mantel”…toch slik in mijn tranen in…..

12 thoughts on “Geen gelovige meer in huis….

Geef een reactie

