ik weet wie jij hebt!!Van sint naar hulppiet….

Ik weet wie jij hebt! deze zin, galmde voor mij, achter mij, naast mij…….ik hoorde en zag het in winkels. Overal zag ik kinderen in het geheim ” winkelen”. Zo ook mijn kroost ( 2kinderen) en ik. 

In een propvolle winkelstraat gingen wij heldhaftig op pad. Het zou dit jaar de eerste keer worden dat wij sinterklaas lootjes trokken.

 Met de lootjes nog vers in onze zakken waren we er klaar voor en na de vierde keer opnieuw lootjes trekken en zonder al teveel geruzie waren we eruit, en had niemand zichzelf!( want wat is het irritant als je negen bent om drie keer je lootje te moeten afgeven als je die persoon graag hebt- leermomentje)

Ik had zelfs voor het winkelen een” stand inn” gevonden die ipv mijn moeder het lootje trok,  hij zou haar later inlichten via de whatsapp topsecret service! Alles was in.kannen.en.kruiken, dit jaar zou ik veeel minder werk hebben ik was dit jaar geen sinterklaas meer en was erg benieuwd hoe mij dit zou bevallen!

Daar liepen we dus, beide kinderen met een tientje op zak..te jong om alleen te shoppen te groot voor ” hulp”.

Het klotteren was begonnen..dus ook de text, ” ik weet wie jij hebt”….de hele zaterdagmiddag liep ik met twee kinderen…die alles op alles zette om erachter te komen wie de ander had!

Het grote “wachten” buiten bij de winkels was begonnen. Samen met mijn dochter stonden we – uiteraard met onze ruggen naar de kassa toe, terwijl het andere kind de action leegkocht -trouw te wachten..zoals enkel goede hulppieten dat kunnen!

Ondertussen fluisterde mijn dochter in mijn oor dat ze naar de bart smit wilde en ik haar broer moest afleiden…uiteraard stelde ik geen vragen en deed ik dat…ook rekende ik af voor haar zodat het leek dat ik iets kocht!

In een andere winkel wees haar broertje strategisch ringen aan, en vroeg mij de oren van het hoofd welke ring het mooiste was voor oma! Alle strategieen passeerde de revue, maar door deze laatste actie twijfelde ik  serieus aan mijn geheugen..ik had nml oma!! Maar goed na vier keer nieuwe lootjes is dat een lastig detail….

Gelukkig had ik mijn lootje niet ” ingeslikt wegens top secret!” zoals mijn zus vroeger ooit deed ..waardoor we weken daarna opnieuw moesten trekken omdat ze het was vergeten!

Ik had oma, het bewijs brandde gelukkig in mijn zak. Beide kinderen hun cadeautjes gekocht, ik dik tevreden over zoveel geheimhouding…

Eenmaal thuis ontving ik een whatsapp bericht van mijn moeder : “wendy, wat kan ik voor tien euro voor rosa kopen, heb jij een idee?”

TOP  SECRET  dus….ik lag in een deuk..nog galmt de zin na in mijn hoofd…” ik weet wie jij hebt!”…en toch bluf ik mij erdoorheen…zet ik mijn kroost op t verkeerde been..verspreek ik mij per ongeluk! Ik blijf toch nog wel sint!

6 thoughts on “ik weet wie jij hebt!!Van sint naar hulppiet….

Geef een reactie

